*et kvasi-filosofisk innlegg som ikke finnes sant i det hele tatt…..sånn er filosofien på sitt beste: det er når den oppsøker løgn for å bli litt klokere på verden….Å ja….litt fortsettelsesinnlegg fra dette innlegget. *

Faustina:! No no no!  Ikke åpne vinduet vårt for omverden! Lukke lukke!

Miss Hyde: Slapp nå helt av, mitt elskede alternative meg. Alt er fiksjon, ingenting er røpet. Du må ikke undervurdere dine lesers intelligens. De vil nok forstå at det bare er eventyr alt sammen. Kom hit så skal jeg gi deg en klem….

….

..

Miss Hyde forteller:

Faustina er nå i sin tvangstrøye med munnbind i tårnet der hun hører hjemme. Hennes vindu er foreløpig lukket,  så hun vil nå ikke forstyrre oss videre med skrik og vræl…jeg beklager hennes stadige innvendinger mot å fortelle en god historie eller to. Vi har i oppdrag å sette oss fri med  historier vi har gjort gjennom tidene med våre psykopatiske sprell i vårt metafysiske univers. Jeg lover deg: vi har begge nytt det, vi har ingenting å skamme oss for…eller jo: Faustina tar seg av den delen for oss begge eventuelt. Ellers elsker vi vår kostbareste nytelse….

En liten digresjon før jeg fortsetter historien om lammet som vi lekte med den natten: alle psykopater har en egen liten håndbok i psykopati….Denne håndboken ser forskjellige ut avhengig av hvilken psykopat som leser den med sine introspektive briller. Men noen strukturer er like, dette lille felles vi leser i vår lille mentale bibliotek over hvordan være psykopat og lykkes med det……..Min håndbok ligner, slik jeg leser den, er et lite stykke  psykopatisk filosofisk manifest..(et kort referat fra boken…*kremt kremt …rensker stemmen*):

1: Etter min mening, er hele verden like psyk som oss psykopater. Fordi verden vil at vi skal tilpasse seg den, tvinger oss til det. Med hvilken rett? Flertallets rett? For at flertallet skal skulle sameksistere? Her har diktatorer og tyranner skjønt det og får verden til å tilpasse seg deres verdensbilde. Demokratiet og flertallet gjør det samme som diktatorene; bare at de har et lite bitte kafkansk mønster, slik at det ikke er like lett å styrte deres herredømme som det er med diktatorer. Kafkansk psykopati i verden er psykopati på det mest geniale. Vi psykopater er noen rebeller og nekter å underkaste oss andre psykopatiske systemer i verden. Det er et stadig maktkamp om den sterkestes rett til å herske over andre. Jeg innrømmer at jeg ikke alltid vinner dette psyko spillet mot flertallet i det sosiale generelt, men jeg får det ofte nok til at jeg føler tilfredstillelse.

2: Hele den greia der med at det finnes sikkert like mange forskjellige psykopater som det finnes homofile, heterofile, kvinner, menn et cetera et cetera. Joa, for all del: vi er forskjellige ut i fra våre desires. Noe kjennetegn ser jeg på en typisk mannepsykopat eller damepsykopat, og det er forskjell på et barn som er psykopat kontra en ungdom, en homo som er psykopat er litt anderledes enn en heterofil kvinne …og slik kan jeg fortsette i det uendelige med å ramse opp noen likhetstrekk i de forskjellige grupperinger, men likevel finne nyanseforskjell bland de forskjellige psykopatene. Men siden jeg vil kategorisere oss, og siden jeg bare så absolutt må gjøre det, ønsker jeg å dele  oss inn i to grupper : den intelligente psykopaten og den uintelligente psykopaten.

Intelligent vs uintelligent psykopat

Forskjellen på en intelligent og en uinteligent psykopat, ligger i at den uintelligente psykopaten ikke har satt seg inn i å forstå sin fiende: verden. De bare handler, agerer og reagerer ut i fra sine lyster. Denne form for psykopati blir alltid avslørt av omverden. Omverden kan da sette merkelappen «negativ avviker». En av tre ting skjer med dem:

  • de blir innlagt og får behandling for det eller som blir arrestert og blir der i fengselet. Disse er de som er skikkelige einstøinger og som ikke har noe nettverk rundt seg til å ta vare på seg. Noen av dem havner skikkelig på kanten av samfunnet og står utenfor.
  • de som er fysisk voldelige eller mentale torturister som har venner, familie eller kjæreste som er glad i dem og som har dem som forsvarsborg. De overlever i den normale verdens system fordi de er elsket eller fryktet….de overlever i verden og blir sjeldent innlagt fordi venner, familie eller kjæreste beskytter dem fra omverden av frykt eller kjærlighet.
  • Felles for de uintelligente er at de alltid blir avslørt. Diktatorer og tyranner er de som i størst skala på makro plan klarer å fortsette sitt spill til tross for at de er avslørt. Akkurat som de andre psykopatene i forrige punkt, så har de et forsvarsborg av venner, familie, kollegaer, samfunn og det som er. En liten forskjeller at de i tillegg er  lojale til hans farao- ideologi.

Vi intelligente psykopatene derimot: vi blir ikke avslørt. Vi er flinke forkledningsmestere i det sosiale. For oss er det et poeng å ikke bli avslørt. Vårt verk blir aldri avslørt. Hvis det blir det, havner vi i den uintelligente kategorien.  Vi  ser på det som kunst å ikke bli avslørt, og vi ser på det som kunst å kunne leve ut vår psykopati og se det som i et levende film.

Vi i denne intelligente gruppen, vi er det mange av. Skal dere unnslippe oss, må dere slutte å gå ut fra deres hjem. For vi er der …. ute i verden….alltid! (med mindre Faustina klekker ut en mastermind plan og lukker meg inn i tårnet vårt med Kain og Abel…..traume!)

3: Jeg gjentar det jeg har sagt tidligere: verden tilpasser seg oss, ikke omvendt. Hvis vi tilpasser oss verden, så er det for å ikke røpe vår natur ovenfor omverden (se punkt 2, dette gjelder oss intelligente psykopater) . Så vårt tilpassningsfilosofi er et skuespill. Vi elsker det, bare for å se hvor langt vi kan gå uten at folk oppdager vår mentale fysikk. Noen kaller oss falske, men det får nå være så. Poenget med dette falske «vi tilpasser oss verden» skuespillet vi gjør uttad, er fordi vi snik-psykopatiserer våre mentale bilder inn i deres verden…. Her kunne sikkert religiøse og ideologiske fanatikere lært av oss, men de velger direktehet som deres kampvåpen. De skjønner ikke at det skremmer verden. Verden liker ikke å bli skremt. Men verden er svak; den blir stadig vekk lurt inn i en gal manns  tankeunivers gjennom vårt forføriske språk og vår «tilpassning» til deres verden….

Så klart ser jeg på meg selv som den som havner i den intelligente kategorien, og det er de historiene jeg vil fortelle. Ja ja, noen vil si at jeg likevel ikke er intelligent siden jeg faktisk avslører meg her per skrift. Men poenget er at jeg trenger å få blåst ut litt, for det er jo en skam å skjule mine mesterverker av påfunn i det sosiale.

perfumemovieimagebenwhishaw71

Det er en skam at ingen får bevitne de levende marionettdukker jeg har skapt i mitt bilde, tilpasset min verden, i RL. Det blir det samme som Jean Baptise i romanen Parfymen; hans orkester av geniale lukter som han binder sammen i sitt eget sinn: det er helt fantastisk! Han kan sitte og holde orkester for seg selv og glede seg selv med de indre luktebilder. Men; det blir ingen til å bevitne hans genialitet fordi det skjer i ham. Jeg føler at jeg har vært like innesperret med min genialitet som ham; det er ingen som ser at det er jeg som står bak de beste teatersettingene i verden fordi de skjer i det virkelige. Det er bare jeg som ser filmen jeg har skapt i rommet helt alene; ingen til å gi meg applaus for mine fantastiske kunstverk. Det er synd at det skal gå inn i glemselens bok for ettertiden…. tiden er derfor inne for å eksponere meg og kunsten…min kunst må dokumenteres i erindringens bok. .

DROSSELMEYER, DEN STØRSTE OG BESTE PSYKOPATEN SOM KAN SITT MARIONETTE SPILL I FAUSTINAS MINNE!!!!!!!!!!!!!!!

Å ja…jeg lovte dere historie…men dette burde dere visst nå: jeg er psykopat. Jeg er ikke ordholden fordi det er en lov verden har prakket på meg for å fungere med dere. Jeg bare frister og gleder dere for så å skuffe dere…men likevel så kommer dere for mer: fordi dere har begynt å fungere på mine premisser….

Fortsettelse på historien jeg lovte dere, kommer…jeg lover……….*